Wednesday, April 17, 2013

Istanbul'da, Usta Bir Japon...Ioki / Love Sushi...Especially Ioki's Sushi

Sushiyle ilk tanışmam felaketti; neredeyse çıkartacaktım. İkinci yiyişimde ise sushiden sadece nefret etmekle kaldım. Ne zorum varsa, sushiyi sevdirmeye çalıştım kendime. Sonunda da başardım. Şu anda en sevdiğim yemeklerden birisi. İstanbul'da güzel sushi ne yazık ki olması gerekenden çok daha pahalı ve az yerde var. Zuma, Vogue ve Akmerkez Home Store Cafe başarılı sushi yapıyor ama dediğim gibi her zaman gidip yiyebileceğim uygunlukta değil fiyatları. İoki ile tanışmam işte bu yüzden harika oldu.

The first time I tried sushi, I almost vomited. The second time, I only felt huge dislike. Don't ask me why, but I just felt that I had to keep going and for some reason like the dish. I'm a stubborn person and in the end, sushi became one of my favorite foods. Unfortunately, good sushi in Istanbul is expensive. That's why I am super happy to have been introduced to Ioki restaurant. 
..................................................................................................................................
Ioki Kandilli 
Ioki'nin iki şubesi var. Biri İstinye dere içinde, diğeriyse Kandilli'de. Her ikisini de denemiş birisi olarak, lezzetlerinde bir farklılık olmadığını söyleyebilirim. Ancak mekan olarak Kandilli'yi daha çok beğendim. Biraz daha büyük ve şık. Gerçi kokteyl içmek istiyorsanız, tercihinizi İstinye'den kullanın çünkü Kandilli'de yok.
Ioki has two branches, one in Istinye and the other in Kandilli. As I've tried both, I can tell you the taste is the same. They do however differ in terms of size, with the one in Kandilli being slightly bigger and in my opinion more chic. However, if you want coctails, it's only available in the Istinye branch. 

Ioki İstinye 
Sushiler, Hollywood yıldızlarının da favorisi olan Japon şef Keizo Oki tarafından yapılıyor. Restoranın adı da buradan geliyor zaten.
The sushis are made by famous chef Japanese chef Keizo Oki, hence the name of the restaurant, Ioki.  

Ioki Kandilli Özel Bölüm 
Ioki Istinye Özel Bölüm
Annemler kalabalık bir grup olarak gittiklerinde, önceden ayırttıkları özel bölümde oturdular. Ayrı bir odada tek bir masa var. Sanki yerde oturuyormuşsunuz gibi geliyor ama aslında masanın altında, normal bir şekilde oturmanızı sağlayacak bir "delik" var. 4 kişiden fazlaysanız orayı isteyin derim.
When my parents went, they ate in the "special room". It can be reserved if you're a large group of people and you get to sit on the floor. Well, you're not actually sitting on the floor, as there is a "hole" to put your feet, but it looks like you are. 

Yemeklere gelince, seçenekler fazla. Sushi, sashimi, tempura, noodle, salata, teppanyaki, hepsi çeşit çeşit mevcut. Fotoğrafları görüp, dünyaları yemişsiniz demeyin, çünkü İstinye ve Kandilli ziyaretlerini birleştirdim. Tabi tıka basa yediğimizi inkar da etmiyorum o arada :). Sashimilerden başlayalım. O gece gelen her şey gibi, somon sashimi (18TL) de çok taze. Neredeyse fazla taze. Bu tabiri çok kullandığımı biliyorum ama gerçekten öyle, resmen ağızda eridi somon.
As for the food, the options are many. Sushi, sashimi, tempura, noodle, salad, teppanyaki; all that comes to mind is available. Let's start with the sashimi. The salmon sashimi (18TL), like everything else that arrives at the table that night, is extremely fresh. I know I use the phrase often, but the sashimi literally melts in your mouth. 

Mori tempura (30TL) için önce istemem deyip sonra kalan parça için yalvarır buluyorum kendimi. Karides harika, yanında gelen sebze paneler enfes. Kokmayacağını bilsem, her gün evde kabak panesi yapabilirim.
I strongly vote against ordering the Mori tempura (30TL) but when it arrives, I am the one to eat most out of the plate. The shrimp is lovely, and the fried veggies even better. 

Fotoğrafa bakıp sakın aldanmayın. Wakame salad (14TL), yani yosun salatası, etrafındaki korkunç yeşillikleri görmezden gelirsek, şaşırtıcı derecede leziz. Salatalık ve ponzu sos ile hazırlandığı yazıyor. Ne olduğunu araştırınca buluyorum. Limon ve soya sosu ile hazırlanan bilindik bir Japon sosuymuş. Salatanın üzerindeki susam da yosunla güzel bir kombo olmuş. Tempuranın üzerine salata, biraz vicdanımızı rahatlatıyor.
Aside from the disgusting greens on the side, unless they are there for decoration, the Wakame salad (14TL) is surprisingly tasty. I'm normally not a fan of seaweed, but with the ponzu sauce (a Japanese sauce made with citrus juice and soy sauce) and the sesame seed, it turns into something totally different.  

Sushilere baktıkça heyecanlanıyorum. Maki rollara karşı çok büyük sevgi beslemediğim için (ki nasıl olur yosun salatasını o kadar beğendikten sonra, ben de bilmiyorum) bütün sushileri inside out rollardan seçiyoruz. Spicy tuna roll (19TL) (acı sos, ton balığı) sanırım herkesin favorisi oluyor. Dışında, pul biber ve özel acılı baharatlar var.
I've always found the maki rolls a bit boring so when I order, it is always from the list of inside out rolls. The spicy tuna (19TL), is a clear winner. The grilled pepper spice on the outside adds even more flavor. 

Yengeç, ahtapot, deniz tarağı, uçan balık yumurtası ve avokadodan oluşan ve kulağa biraz karışık ve korkunç gelen Volcano roll (28TL), yine son parçası için savaşılan sushilerden birisi oluyor. Veggie roll'un (12TL) hangisi olduğunu sanırım tahmin edebilirsiniz. Evet, üzerinde maydanozlar yapışmış olan roll. Bayanlar beğeniyor, beyler ise burun kıvırıyor.
The Volcano roll (28TL) is a mix of just everything and hence doesn't sound promising at all. It contains crab, shrimp, octopus, scallops, masago, and avocado. Surprisingly, we all love it. The inside out roll with the parsley spread on the outside is, as you can probably guess, a veggie roll (12TL). It's mostly favored by the ladies. 

Daha önce başka hiç bir yerde denemediğim Tornado roll (24TL) için çok heyecanlanıyorum. Özgür için aynısını söyleyemem. Sıcak servis edilen sushinin etrafı çıtır patatesle çevrili; Özgür garip buluyor. Bense kesinlikle denemeniz gerektiğini düşünüyorum. İçinde patates olan her şeye ayrı bir düşkünlüğüm var.
It's the first time I get to try a roll wrapped in potatoes (Tornado roll: 24TL). I don't even think I've seen it before. I'm a fan. It's served warm and the potatoes are slightly crusty. 

Beğenmediğimiz tek yemek beef teppanyaki (38TL) oluyor. Demir tabak (Japonca: teppan) içinde az yağda pişirilen (Japonca: yaki) yemeklere teppanyaki denir. Oldukça ünlüdür. Menüde görünce çok heyecanlanıyorum ama maalesef et fazla gıcır gıcır. Çiğnemekte zorlanıyoruz desek yalan olmaz. Yoksa öyle mi olması gerekiyor?
Beef teppanyaki (38TL) is the only dish we don't like. For some reason it is too chewy. Maybe that's how it is supposed to be?

Ioki'ye gittiniz mi, sake denemeniz lazım. Çok çeşit yok ama sıcak ve soğuk arasında seçim yapabilirsiniz. Bir iki tane çok "lüks" sake de var ama bana sorarsanız fiyatlarına değmez. Tabi sake ustası değilseniz. Sırf sake bardağında içebilmek için bile istemeye değer.
The sake choices are not many but the quality is so much better than at many other places in Istanbul that serve sake. 

Kızarmış muzun (10TL) tadına baktığımda ağlayasım geliyor. Tam sevdiğim gibi. Bal ve vanilyalı dondurma ile servis ediliyor. Bir çoğunuz kızarmış dondurmaya alışkın olabilirsiniz ama İsveç'te tüm Çin restoranları kızarmış muz sunduğu için ben ona alışkın ve bağımlıyım. Deneyin, eminim çok seveceksiniz.
I'm a huge fan of fried banana (10TL) and I'm so happy to admit that this one is just perfectly made. You can't find any better in Istanbul.

Ioki Kandilli 
Siz de bizim gibi bir sushi severseniz, Ioki'nin müdavimi olacağınıza emin olabilirsiniz.
If you're a sushi fanatic like us, you'll come to love Ioki. 

Ioki Restaurant - Istinye 

Adres: Balabandere Cad. Poligon Mah. ABC Yolu No: 105/C Istinye - Istanbul

Tel: 0212 323 23 13 

Ioki Restaurant - Kandilli

Adres: Kandilli Mah. Kandilli Cad. No: 11/A Kandilli - Istanbul

Tel: 0216 202 2022 


Web: ioki.com.tr




6 comments:

  1. kesinlikle istanbulda yedigim enlezzetli susi!
    harika servis de cabasi.
    Gercekten tavsiye edilesi bir restotan, cok tesekkurler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hepsine sonuna kadar katılıyorum, ben de bayıldım, sushilerin miktarından da görebileceğin üzere :)). teşekkürler güzel yorumun için. sevgiler yıldız

      Delete
  2. yine çok beğendim, hem yemekleri hem özenli yazını :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gizemcim, sen her yazımıza yorum yazıyorsun, bense bu aralar yoğunluktan başka bloglara bakamadım bile. kusura bakma lütfen. ve güzel yorumun için de her zamanki gibi çok teşekkürler :).

      Delete
  3. Teppenyaki konusunda yuzde yuz katiliyorum. Sushilere de oyle. Ebi tempuranin da sosu P.F Changs dynamite shrimp' e cok benziyor burda ye daha mantikli : ) Sonuna kadar katildim yazina. Bir tek ben İstinye'ye gittim , insan az biraz daha ferah bir yer ariyor demek Kandilli'yi denemek lazim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de İstinye yorumuna sonuna kadar katılıyorum :) o yüzden Kandilli'ye gidince çok mutlu oldum. bu arada ben çok gezdiğimi sanıyordum, ama sanırım sen benden de iyisin. istanbul'da şuralara git diye önerilerin varsa her zaman dinlemek isterim.

      Delete

Would love to hear what you think!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...